De verschillende soorten Instagram Hashtags

De sleutel tot het ontwikkelen van een effectieve instagram hashtag strategie is inzicht krijgen in de verschillende soorten hashtags en hun overeenkomstige doelgroepen.

Community hashtags

De community hashtags die gelijkgestemde gebruikers met elkaar verbinden rond een specifiek onderwerp. Ze zijn een geweldige manier om met anderen in contact te komen, de vindbaarheid van je berichten te verbeteren, meer volgers te krijgen en je eigen community te laten groeien.

Er zijn 9 verschillende soorten community hashtags die je kan gebruiken voor jouw bedrijf:

πŸ‘‰ Hashtags die uw product of dienst aangeven, zoals #dress of #butcher
πŸ‘‰ Hashtags die uw niche in uw branche aangeven, zoals #fashionblogger of #healthycoach
πŸ‘‰ Hashtags voor Instagram-gemeenschappen in uw branche, zoals #ikkoopbelgisch of #foodiesvaninstagram
πŸ‘‰ Hashtags voor speciale evenementen of seizoenen, zoals vandaag #changeyourpasswordday of #vlaamsedikketruiendag
πŸ‘‰ Hashtags met locaties, zoals #brusselschocolates of #antwerpfashion
πŸ‘‰ Dagelijkse hashtags, zoals #mondaymood of #thursdaythoughts
πŸ‘‰ Hashtags met zinnen die relevant zijn voor wat je doet, zoals #becreative, #bakerylife #foodart
πŸ‘‰ Hashtags met acroniemen, zoals #qotd (citaat van de dag) of #ootd (outfit van de dag)
πŸ‘‰ Hashtags met emoji’s, zoals πŸ’ of β˜”οΈ

Wij raden aan om verschillende hashtags te gebruiken op je berichten en verhalen, zodat je posts verschillende groepen kunnen bereiken.

Branded Hashtags

Een branded hashtag is een hashtag die uniek is voor jouw bedrijf wanneer je Instagram zakelijk gebruikt.

Het kan zo simpel zijn als je bedrijfsnaam, slogan, of de naam van een van je producten of campagnes. Of het kan een hashtag zijn die niets met je merknaam te maken heeft, maar alles met je merkidentiteit!

Terwijl community hashtags bedoeld zijn om het bereik van jouw boodschap te vergroten, zijn branded hashtags ontworpen om thema’s te verbinden voor jouw en jouw publiek. Ze kunnen worden gebruikt om een campagne te promoten of om door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) te verzamelen.

Je Instagram-volgers je hashtag laten gebruiken in hun posts en verhalen is de sleutel tot ontdekking op Instagram door een nieuw publiek.

Als je eenmaal je hashtag hebt gemaakt, herinner klanten er dan aan dat ze de hashtag van je bedrijf kunnen gebruiken door hem te delen in je verhalen of hem te noemen in je onderschriften. Zo kunnen je volgers op de hashtag tikken en andere posts over je bedrijf zien.

Het is ook een goed idee om je eigen hashtag te volgen om op de hoogte te blijven van nieuwe content die wordt gedeeld!

Campaign hashtags

Terwijl merk- en community-hashtags bedoeld zijn om lang mee te gaan, zijn campagne-hashtags meestal van kortere duur en gelden ze slechts voor een paar dagen, een seizoen of een jaar.

De reden waarom campagne hashtags van kortere duur zijn, is omdat ze meestal gebonden zijn aan specifieke campagnes, zoals nieuwe productlanceringen, speciale evenementen of partnerschappen. Ze zijn dus ideaal om in korte tijd veel betrokkenheid op te bouwen!

Meest recente berichten

Schrijf je in voor een maandelijkse dosis onmisbare inspiratie, inzichten, tips en tricks alsook een glimp van onze realisaties

Share this post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter